marți, 4 ianuarie 2011

Alegerea (poezie)

 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Alegerea Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 
de U. Denisa Andreea
Iată dar marea-ntrebare:
“Ce aleg? Bine sau rău?
S-arat milă şi-ndurare;
Sau dispreţ şi suflet rău?


Unde mă îndrept ?
Ce am ales în viaţă ?
Am ales să fiu cinstit şi drept;
Sau smecher şi nedrept pe faţă?”


Vreau să te-ntreb o suflete drag
Unde mergi? Ce alegi?
Căci de-ai ales binele în vei vedea pe Domnu-n faţă,
Dar de-ai ales răul, spre iad alergi .


De binele ţi-e marea ta iubire,
Mergi înainte!
Dar de rău-ţi stă ca poticnire,
Alege binele de azi ‘nainte !


Că doar aşa, dragul meu suflet,
Te vei putea bucura
De viaţa-aceasta ca un răsunet
Al veşniciei; unde-ţi vei avea răsplata.


Viaţa-aceasta-i schimbătoare,
Dar în ea daca alegi
Lucruri mari, nemuritoare;
Cu Dumnezeu te vei bucura pe veci!

---------------------------------------------------------
De sunt străin şi călător
În lume-acesta de nevoi;
Cu Tine, Isus, călătoresc,
Căci nu Te pot înlocui:


Tu mă susţii,
Tu mă iubeşti;
Şi fără Tine nu sunt decat
Un abur purtat de vânt.


Ai biruit din nou sufletul meu
Dar nu cu silă, nici fără milă
Ci prin iubire; prin jerfire.
Şi-acum eu sunt a Ta şi Tu al meu.


Tu Ţi-ai dat viaţa
Pentru mine din iubire.
Şi ea astăzi nu mă lasă;
Mă susţine!


Îţi mulţumesc că pot vedea iubirea,
Că pot vedea din urma răsplătirea Ta:
Ea e podoaba mea -
Azi şi pururea.


Îţi mulţumesc că pot vedea lumina,
Că pot vedea din urmă izbăvirea,
Că din nou e soare-n mine,
Că nu pot trăi fără Tine !


Când văd natura-
Pe Tine Te zăresc
Când Îţi văd Natura-
Pe Tine te iubesc!


(aprox. 05.02.09)

2 comentarii:

  1. In versurile acestea se oglindeste sufletul tau curat

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnul sa ne curateasca pe toti si sa ne ajute sa avem suflete curate. multumesc mult pentru toate comentariile! Domnul sa te binecuvinteze!

    RăspundețiȘtergere