joi, 23 august 2012

Rugaciune pentru sot


Doamne, ajuta-ma sa fiu o sotie buna. Imi dau seama ca fara ajutorul Tau nu pot avea ceea ce-mi trebuie pentru a fi o astfel de sotie. Ia egoismul, nerabdarea si iriabilitatea mea si transforma-le in bunatate, indelunga rabdare si bucurie cu care sa trec peste toate. Ia vechile mele reactii emotionale, ganduri si obiceiuri, presupuneri si tendinte autoprotectoare, si fa-ma rabdatoare, intelegatoare, buna, credincioasa, blanda si cu stapanire de sine. Ia inima mea tare si darama-i zidurile cu berbecele revelatiei Tale. Da-mi o inima noua si pune in mine dragostea, pacea si bucuria Ta (Gal. 5: 22-23). Asa cum sunt acum nu ma pot ridica mai sus de unde ma aflu. Numai Tu ma poti transforma.

Arata-mi unde este pacat in inima mea, mai ales in ce-l priveste pe sotul meu. Marturisesc ca nu o data l-am criticat, nu i-am aratat dragoste, am fost manioasa pe el, i-am purtat resentiment, nu l-am respectat sau nu l-am iertat. Ajuta-ma sa las la o parte orice rana, orice sentiment de manie sau dezamagire si sa-l iert asa cum ierti Tu - complet, fara sa privesti in urma. Fa-ma un instrument al impacarii, pacii si vindecarii pentru mariajul nostru. Imbunatateste comunicarea noastra si salveaza-ne din circumstantele care ne pot aduce in pragul divortului.

Fa-ma tovarasa sotului meu, insotitoarea, prietena si ajutorul lui. Ajuta-ma sa fac din casa noastra un loc plin de pace, odihnitor si sigur, unde lui sa-i faca placere sa vina. Invata-ma cum sa ma ingrijesc si sa fiu atragatoare pentru el. Ajuta-ma sa devin o femeie creativa si oportunista, cu o minte, un suflet si spirit viu. Fa-ma femeia de care el sa fie mandru ca este sotia lui.

Vin la crucea Ta cu toate asteptarile pe care le am. Nu mai pun pe umerii sotului meu povara de a ma satisface in domenii in care ar trebui sa caut ajutorul Tau. Ajuta-ma il accept asa cum este si sa nu incerc sa-l schimb. Imi dau seama ca in anumite privinte e posibil sa nu se schimbe niciodata, dar in acelasi timp, ma rog sa se schimbe asa cum nici nu cred ca este posibil. Las in mana Ta orice schimbare care trebuie sa fie facuta, acceptand deplin ca niciunul dintre noi nu este si nu va fi niciodata perfect. Numai Tu, Doamne, esti perfect si eu privesc la Tine ca la izvorul perfectiunii noastre.


Invata-ma cum sa ma rog pentru sotul meu si fa din rugaciunile mele un adevarat limbaj al dragostei. Acolo unde dragostea dintre noi a murit, fa-o sa renasca. Arata-mi ce inseamna cu adevarat dragostea neconditionata si cum sa o comunic sotului meu intr-un mod in care el sa o simta deplin. Pune intre noi unitate, astfel incat sa putem fi de acord asupra oricarui lucru (Amos 3:3). Fie ca Dumnezeul rabdarii si al mangaierii sa ne dea aceleasi ganduri si sentimente unul fata de celalalt, dupa exemplul lui Isus Hristos (Romani 15:5). Fa-ne o echipa, in care ca membri sa nu traim independent, separat sau in competitie unul cu celalalt, ci sa lucram impreuna, trecandu-ne cu vederea unul altuia greselile si slabiciunile, pentru binele casniciei noastre. Ajuta-ne sa urmarim lucrarile care aduc pacea si cele prin care unul il poate zidi pe celalalt (Ro. 14:19). Fie sa ajungem "uniti in chip desavarsit intr-un gand si o simtire" (1 Cor. 1:10).

Ma rog ca legamatul nostru fata de Tine si al unuia fata de celalalt sa fie mai puternic si mai plin de pasiune pe zi ce trece. Da-i sotului meu capacitatea sa fie capul familiei, asa cum l-ai facut Tu sa fie, si arata-mi cum sa-l sprijin si sa-l respect in pozitia de conducere in care se afla. Ajuta-ma sa-i inteleg visele si sa vad lucrurile din perspectiva lui. Dezvaluie-mi care sunt dorintele si nevoiele, arata-mi problemele potentiale inainte ca acestea sa se agraveze. Insufla viata in casnicia noastra.

Fa-ma, Doamne, o persoana noua. Da-mi o perspectiva clara, pozitiva, si o relatie innoita cu barbatul pe care Tu mi l-ai dat. Ajuta-ma sa-l vad cu ochi noi, sa-l stiu aprecia mai mult, sa am pentru el o dragoste noua, o compasiune si o acceptare noua. Da-i sotului o sotie noua, si fie ca aceea sa fiu eu. Amin.


Sursa: cartea "Puterea rugaciunii unei sotii" de Stormie Omartian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu