luni, 28 septembrie 2020

Experiențele modelatoare a unui tânăr credincios

 Experiențele modelatoare a unui tânăr credincios




Dumnezeu adeseori te pune la încercare, în anumite contexte, împrejurimi prin care să îți poți da seama de lucrurile care contează cu adevărat. S-ar putea să citești printre aceste rânduri și să te regăsești. Oricine ai fi, nu uita că ai valoare în ochii Lui Dumnezeu, că nu trebuie să pari cine nu ești doar pentru a fi acceptat și iubit, mințindu-te singur.

Da, avem nevoie unii de alții, dar sursa noastră principală să fie Însuși Dumnezeu. Prin viață treci prin multe, dar experientele te modelează. Ceea ce e cel mai frumos într-un final e faptul că Slava Lui Dumnezeu se vede. Nu toți care au experiențe cu Dumnezeu ajung să le înțeleagă adevărata lor valoare.

Adeseori, mă simt uitat, părăsit, singur, trist.. dar în același timp, conștientizând cine e Dumnezeu, mă simt mai puternic, abil, curajos, plin de viață.. și cineva care încă mai poate să spere. Umblarea cu Dumnezeu este o creștere continuă și e fain să știi asta.

Îmi place să vorbesc despre ceea ce simt sau cred eu despre lume, viață și Dumnezeu. Toate lucrurile conlucrează spre binele nostru, spre binele celor care spunem că îl iubim pe Dumnezeul, Tatăl nostru.

De-a lungul timpului trecem prin multe stări, frici, îndoieli. Una din cele mai mari lupte se dă la nivelul gândurilor, dacă îl avem pe Hristos în mintea noastră, cu El reușim.

Vin momente când îți vine să spui.. "m-am așteptat la asta" şi totuși, Dumnezeu rămâne Dumnezeu. Nimic din ceea ce crezi tu că te-ar împlini nu o va face, mai mult decât Însuși Dumnezeu.

Uneori mă privesc în oglindă și îmi spun eu mie "sunt mai mult decât ceea ce se vede".

Uneori putem să fim asemenea unei cărți vechi, uitate pe un raft, pe deasupra și prăfuite și nu vrem să fim "citite". Adeseori, probabil suntem ca niște cărți care nu au nici coperte, pentru că au fost rupte de anumiți oameni pe care i-am lăsat să ne rupă coperțile, i-am lăsat de bună voie..

Dar totuși, Dumnezeu vine și ne lipește coperți noi cu o valoare nouă, care numai ține de trecutul nostru.

Nu totul în viață se rezumă doar în a avea tu dreptate; ceilalți să îți fie inferiori iar tu să vrei să fi deasupra lor... Dumnezeu te poate învăța să te smerești.

Experiențele cu Dumnezeu pot fi irepetabile și ceea ce e frumos e faptul că El rămâne Același, chiar dacă noi tindem să îl încadrăm în spațiu și timp. Dumnezeu a fost, este și va exista dintotdeauna, nimic nu e în controlul nostru, nici însuși viața care ni s-a dat, la fel de ușor ni se poate și lua.


Text: Dani Ciprian